Általános Szerződési Feltételek
- Bevezetés
Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban ÁSZF) tartalmazzák a www.napfenyhazmuhely.hu webáruházban (a továbbiakban: Honlap vagy webáruház) elérhető szolgáltatások igénybevételének és használatának feltételeit. A Felhasználó a Honlap használatával elfogadja a jelen ÁSZF-ben foglaltakat.
- A Szolgáltató
- Név: Dobi Terézia
- Székhely: 1094 Budapest, Márton u. 35/a. fszt. 5.
- Levelezési cím: u.a.
- Adószám: 79462503-1-43
- E-mail cím: napfenyhazmuhelyEz az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
- Telefonszám: +36 20 234-82-23
A honlap üzemeltetője Dobi Terézia - továbbiakban Üzemeltető vagy Szolgáltató.
Vásárló az a kedves vevő, aki az ÁSZF minden pontjával egyetért, és ennek megfelelően a Honlapon, e-mailben vagy telefonon leadta a megrendelését.
Szolgáltató és Vásárló együtt: felek.
Szállító: az a partner cég vagy jogi személy, amely a leadott rendelést kiszállítja a megadott címre.
- A Honlapon folytatott tevékenység
A Honlapon saját készítésű, iparművészeti termékeket forgalmazunk, úm.: hernyóselyem ruházat, öltözék kiegészítők, lakberendezési tárgyak, selyem-gyapjú ruházat, üvegképek, selyemképek, akril képek, valamint kreatív hobby kellékek és alapanyagok.
Ezen kívül lehetőség van egyedi megrendelések leadására a fenti termékkörben.
A termékek ára forintban értendő.
A termékek ára nem tartalmazza a szállítási költséget. Csomagolási díjat nem számítunk fel.
A szerződés tárgyának lényeges tulajdonságai
Az adott áru megrendelésének időpontja az az időpont, amikor megrendelését a Honlapon keresztül eljuttatja hozzám. Megrendelése akkor lép életbe, ha online megrendelését e-mail-ben a webáruház visszaigazolja. Amennyiben 24 órán belül nem érkezik meg a visszaigazolás, jelezni kell az Üzemeltető felé.
A szállítási határidő függ a felhasználó által választott szállítási módtól és a szállítás helyétől (részletesen ld. jelen ÁSZF 5.5. pontjában).
A webáruház és Vásárló között létrejött elektronikus szerződés nem tekinthető írásba foglalt szerződésnek, így az nem kerül iktatásra, és későbbiekben papír alapon nem hozzáférhető. Az elektronikus szerződésben, illetve a megkötés és a későbbi kapcsolattartás során használt nyelv a magyar. Felhívjuk figyelmét, hogy az esetleges elírásokért, téves adatokért semmilyen felelősséget nem vállalunk! A termékoldalakon található termékleírások csak tájékoztató jellegűek, nem minden esetben tartalmaznak az adott termékről minden információt. Ha Felhasználónak bármely termékkel kapcsolatban kiegészítő információra van szüksége, kérem jelezze telefonon vagy email-ben.
- Felhasználási feltételek
4.1. Felelősség
Felhasználó a Honlapot kizárólag a saját kockázatára használhatja és elfogadja, hogy a Szolgáltató nem vállal felelősséget a termékek nem megfelelő használata során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért.
A Szolgáltató kizár minden felelősséget a Honlap használói által tanúsított magatartásért, és a Felhasználó teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért. A Felhasználó köteles gondoskodni arról, hogy a Honlap használata során harmadik személyek jogait vagy a jogszabályokat sem közvetlenül, sem közvetett módon ne sértse.
A Felhasználó által a Honlap használata során esetlegesen elérhetővé tett tartalmat (például hozzászólás) a Szolgáltató jogosult, de nem köteles ellenőrizni, és a közzétett tartalmak tekintetében a Szolgáltató jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni és ezekért felelősséget nem vállal.
4.2. Szerzői jogok
A Honlapon megjelenő információk, írások, képek Üzemeltető szellemi tulajdonai. Mint ilyen a Creativ Commons Nevezd meg, ne add el, ne változtass licenc hatálya alá tartozik. Kérjük, ezt vegyék figyelembe, ellenkező esetben jogsértésnek tekinthető.
- A honlapon történő vásárlás
5.1. Megrendelés folyamata
A Honlap a Felhasználók számára termékbemutatási, kényelmes és gyors tájékozódási és online megrendelési lehetőséget biztosít. A Honlapon Felhasználó menüpontok segítségével böngészhet, a termékek kategóriarendszerbe sorolva találhatók meg.
A kategória nevére kattintva a benne szereplő termékek listája látható. Ha az adott kategóriában lévő összes termék nem fér ki egy oldalra, akkor a termékek és alatt lévő számok segítségével lehet lapozni. A terméklistáról a részletes termékoldal a termék nevére kattintva érhető el, itt tájékozódhat a megrendelni kívánt termék részletes jellemzőiről és áráról. Üzemeltető kiemelten fontosnak tartja, hogy megfelelő és széles körű tájékoztatást adjon, hogy Felhasználót a lehető legjobban segítse a választásában.
A Honlapon lehetőség van kulcsszó alapján terméket keresni. A keresési feltételeknek megfelelő terméktalálatok listaszerűen jelennek meg.
A választott termék a “Kosár” gomb segítségével helyezhető a kosárba, a gomb mellett a szükséges darabszám beállítható. A Felhasználó a kosár tartalmát a Kosár menüpont segítségével ellenőrizheti. Itt módosíthatja azt, hogy a kosárba tett termékből milyen mennyiséget kíván rendelni, illetve törölheti az adott tételt. Üzemeltető felhívja a figyelmet arra, hogy a Honlapon található minden termék egyedileg készül, ezért mindegyikből legfeljebb 1 darab áll rendelkezésre. Amelyik termékből nincs raktáron, az is rendelhető, mert ahhoz szín- és mintavilágában hasonlót Üzemeltető egyedi megrendelés alapján készít. Ekkor a szállítási időn kívül a termék leírásában feltüntetett elkészítési idővel is kalkulálni kell.
A Honlapon vásárlásra csak regisztrált felhasználóként van lehetőség, a regisztrálásra a “Belépés és regisztráció” menüpontban van lehetőség. A regisztráció során megadott adatok kizárólag a vásárlás és szállítás célját szolgálják. A vásárláshoz Felhasználónak meg kell adnia nevét, a szállítási és a számlázási címet, e-mailt, telefonszámot és egy jelszót. A regisztrálásról a Felhasználó email-ben kap visszajelzést.
A Felhasználó a regisztrációjának törlését e-mailben kérheti a Szolgáltatótól. Törlés utáni új vásárláshoz újra kell regisztrálnia. Elfelejtett jelszó esetén a Honlapon új jelszó kérhető a regisztrált e-mail címre. Amennyiben Felhasználó korábban regisztrált a Honlapon, a megrendelési folyamat az e-mail címének és jelszavának megadásával folytatható.
A megrendeléshez Felhasználónak ki kell választania a számára megfelelő fizetési és szállítási módot. Felhasználó egy összefoglaló oldal segítségével ellenőrizheti minden korábban megadott adatát és a megrendelni kívánt termékeket, azok mennyiségét. Adatbeviteli hibák esetén javíthat a megadott adatokon. Ha mindent megfelelőnek talál, akkor véglegesítheti rendelését. Erről a Honlapon, illetve e-mailben kap megerősítést. Amennyiben a megrendelés rögzítése után (pl.: a visszaigazoló e-mailben) hibás adatot észlel, azt haladéktalanul, de legfeljebb 24 órán belül jelzi a Szolgáltató felé.
Megrendelési szándéktól függetlenül Felhasználó a belépést a Honlap Belépés menüpontjának segítségével végezheti el. Belépés után lehetőség van az adatok módosítására, valamint a leadott megrendelésének adatait és állapotát követheti nyomon.
5.2. Ajánlati kötöttség, visszaigazolás
A megrendelésről Szolgáltató a Felhasználónak 48 órán belül visszaigazolást küld email-ben. Ha a Felhasználó nem kapja ezt meg 48 órán belül, úgy a Felhasználó mentesül ajánlati kötöttsége alól, a megrendelt termékeket nem köteles átvenni.
A visszaigazoló e-mail tartalmazza a vásárlás során megadott adatokat, a rendelési adatokat, a megrendelt termék(ek) nevét, árát, a választott fizetési és szállítási módokat, a rendelés sorszámát, valamint ezen felül a Felhasználó rendeléssel kapcsolatos megjegyzéseit.
5.3. A szerződés létrejötte
A Honlapon a megrendelés leadása elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak megfelelően irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.
5.4. Fizetés
Az alábbi lehetőségek vannak a fizetésre:
5.4.1. Előre fizetés átutalással
- Átutalás magyarországi bankszámláról:
Szálmatulajdonos: Dobi Terézia
Számlaszám: 16200199-11529020-00000000
Szolgáltató a megrendelt terméke(ke)t az átutalás megérkezése után küldi. Amennyiben nem érkezik meg az átutalás 3 munkanapon belül, a megrendelést Szolgáltató törli.
5.4.2. Fizetés készpénzzel a helyszínen
Személyes átvétel esetén van lehetőség azonnali készpénzes fizetésre.
5.4.3. Fizetés készpénzben átvételkor
Postai, vagy futárszolgálat általi szállítás esetén a vásárló a termék átvételekor fizeti a postásnak, vagy a futárnak, a szállítási költséget és utánvételi díjat (az aktuális postai díjszabás szerint, ld. Fizetést követő kézbesítés). Ez a lehetőség csak Magyarország területén vehető igénybe.
5.5. Átvételi lehetőségek, szállítás
50.000.-Ft. vásárlási összeg felett a szállítás ingyenes Magyarország területére.
A honlapon található termékek egy része (pl. selyemsálak, kendők) feladható ajánlott levélként Magyarországra és külföldre is. A nagyobb terjedelmű és/vagy súlyú termékeket Szolgáltató csak postacsomagként tudja küldeni.
Amennyiben Felhasználónak egyedi szállítási igényei vannak, felveszi Szolgáltatóval a kapcsolatot.
A Szolgáltató az alábbi lehetőségeket biztosítja hazai és külföldi megrendelések esetén a szállításra:
5.5.1. Futárszolgálat
Szolgáltató a legkedvezőbb költséggel számoló futárszolgálattal szállít, amennyiben Felhasználó ezt a lehetőséget választja. Szállítás minden munkanapon történik, 8-17 óra között. Felhasználó megadhatja a munkahely címét is. Külön megállapodás esetén (felár ellenében) lehetőség van este 20 óráig az átvételre.
A csomag szállításáról a futárszolgálat értesítő e-mailt vagy SMS-t küld. Amennyiben a megadott címen nem talál senkit a futár, másnap ismét megkísérli a kiszállítást. Két sikertelen kézbesítés után a csomag visszaszállításra kerül.
A csomag átvételekor Felhasználó megvizsgálja, hogy a csomag sérülésmentes-e. Amennyiben sérülést tapasztal a csomagoláson, Felhasználó kérheti a futártól jegyzőkönyv felvételét, mert a termék futártól való átvételével, illetve az átvételt igazoló dokumentum aláírásával a termék mennyiségi és minőségi átvétele megtörténik, ami azt jelenti, hogy az átvételt követően a Felhasználó kizárólag elállási jogával élhet, ezért a kiszállítást végző személy távozása után a Szolgáltatónak utólag mennyiségi és minőségi reklamációt nem áll módjában elfogadni.
Amennyiben az átvételkor láthatóan sérült a csomagolás vagy a termék, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termék visszavételét, illetve cseréjét Szolgáltatónak nem áll módjában eszközölni, mivel a szállító hibájából történő sérülésért Szolgáltató nem tud felelősséget vállalni. Az átvételt követően észlelt sérülésért Szolgáltató felelősséget nem vállal!
Futárszolgálattal, Magyarország területén előreutalás esetén:
|
Háznál kézbesítve, |
Súly |
Bruttó ár |
0,1 - 3 kg-ig |
1450 Ft |
3 - 6 kg-ig |
2000 Ft |
50.000.-Ft. feletti vásárlás esetén ingyenes.
Feladási határidő: a fizetést követő 1-2 munkanap.
Szolgáltató - eltérő megállapodás hiányában - a szerződés megkötését követően késedelem nélkül, de legkésőbb tíz napon belül köteles a Fogyasztó rendelkezésére bocsátani (kiszállítani) a készleten lévő terméket. Szolgáltató késedelme esetén a Fogyasztó jogosult póthatáridőt kitűzni. Ha Szolgáltató a póthatáridőn belül nem teljesít, Fogyasztó jogosult a szerződéstől elállni. Fogyasztó póthatáridő kitűzése nélkül akkor jogosult a szerződéstől elállni, ha Szolgáltató a szerződés teljesítését megtagadta vagy a szerződést a felek megállapodása szerint vagy a szolgáltatás felismerhető rendeltetésénél fogva a meghatározott teljesítési időben - és nem máskor - kellett volna teljesíteni.
Egyedi megrendelés esetén (készleten nem lévő termék megrendelésekor) Szolgáltató legkésőbb a vállalt elkészítési határidő lejártakor küldi a terméket, a lejárati határidőt követő 1-3 munkanapon belül.
5.5.2. Személyes átvétel
Felhasználó a rendelést személyes átvétellel is kérheti jelen ÁSZF 2. pontjában meghatározott levelezési címen, előre egyeztetett időpontban. Ezen az átvételi ponton szállítási költség nincs. Személyes átvételkor van lehetőség készpénzben is fizetni, ezt felek szintén előre egyeztetik.
5.5.3. Postalevél
Elsőbbségi levélként, Magyarországra a szállítási díjak:
1-250 g-ig elsőbbségi levélként: 800.-Ft.
250-500 g-ig elsőbbségi levélként: 1000.-Ft.
Szállítási idő 3-6 munkanap.
Figyelem!
Postalevelet csak A/4-es méretig tudunk feladni. Ennél nagyobb méretű termékeket csak csomagként tudunk kiküldeni.
5.5.4. Szállítás utánvétellel
a.) Postai szállítás esetén az utánvételi és szállítási díj összesen 3200.-Ft. Ez a lehetőség Magyarország területén vehető igénybe.
b.) Futárszolgálattal történő szállítás esetén az utánvételi és szállítási díj összesen:
50.000.-Ft-ig és 3 kg súlyhatár alatt 2.000.-Ft;
50.000-Ft feletti vásárlás esetén ingyenes.
- Elállási jog
6.1. Elállási jog gyakorlásának menete
Az e pontban foglaltak kizárólag természetes személyre vonatkoznak, aki árut vesz, -rendel, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a továbbiakban Fogyasztó).
Megrendelése során Fogyasztó élhet a 213/2008. (VIII. 29.) és a 17/1999. (II. 5.) kormányrendeletben részletesen rögzített feltétel nélküli elállási jogával. Fogyasztónak jogában áll a terméktől, több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméktől tizennégy (14) napon belül indokolás nélkül elállni, ezt az említett határidőn belüli írásos nyilatkozatának elküldésével jelezheti. A 14 nap a termék átvételének napjától számítódik (akár Fogyasztó, akár egy harmadik személy veszi át a terméket a fuvarozótól). A vásárló az átvétel dátumát bizonyítja a postai csomagjegyzék, illetve a futárszolgálat szállítójegyzékével. Fogyasztó a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.
Ha Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű írásos nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán vagy email-ben) a jelen ÁSZF 2. pontjában feltüntetett elérhetőségek igénybevételével Szolgáltató részére. Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát Szolgáltató részére.
Szolgáltató e-mailben haladéktalanul visszaigazolja Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését. Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi Szolgáltató felé.
Szolgáltató a határidő számítás szempontjából postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mail esetén az e-mail küldésének idejét veszi figyelembe. Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.
Elállás esetén Fogyasztó köteles a megrendelt terméket Szolgáltató jelen ÁSZF 2. pontjában megadott címére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha Fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket.
Elállás esetén Fogyasztó viseli az áru visszaszolgáltatásával kapcsoltban felmerült összes költséget. Szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségén és az esetleges értékcsökkenésen kívül az elállás kapcsán Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.
Ha Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül Szolgáltató visszatéríti Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Fogyasztó Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott. A Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a Szolgáltató a korábbi időpontot veszi figyelembe.
Szolgáltató a visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz kivéve, ha a Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.
Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be. (Tehát, ha a termék átvétele után azt Fogyasztó használatba veszi vagy nem rendeltetésének megfelelően próbálja ki használatra, és e közben megsérül, károsodik, a visszatérítést Szolgáltatónak nem áll módjában végrehajtani. Szolgáltató csak az eredeti minőségi állapotban visszaküldött termék árát téríti vissza.)
Egészségügyi és higiéniai okokból Szolgáltató csak azokat a termékeket tudja visszavenni, melyek használatba nem kerültek, állapotukban minőségi kár nem keletkezett.
Szolgáltató követelheti az áru nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését. Az internetes vásárlásoknál is érvényesek a szavatossági jogok, ha a termék gyári hibás, akkor Fogyasztó forduljon Szolgáltatóhoz minőségi kifogásával.
A fogyasztóvédelemmel kapcsolatos jogszabályokat, rendeleteket itt tekintheti meg: http://www.ofe.hu/inet/ofe/hu/menu/ujjogi/law.html
6.2. A Fogyasztót mely esetekben nem illeti meg az elállási jog
Olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet Szolgáltató kifejezetten Fogyasztó előzetes kérésére készített vagy olyan termék esetében, melyet egyértelműen Felhasználó személyére szabtak, Felhasználót nem illeti meg az elállás joga.
Fogyasztót abban az esetben sem illeti meg az elállás joga, ha a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg Szolgáltató a teljesítést, és Fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti elállási jogát.
- Szavatosság
7.1. Kellékszavatosság
Az eladó szavatossági és jótállási felelősségére a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény rendelkezései, a 151/2003. (IX. 22.) korm. rendeletben, a 49/2003. (VII.30.) GKM rendeletben és a 72/2005. (IV. 21.) korm. rendeletben foglaltak az irányadók. Felhasználó Szolgáltató hibás teljesítése esetén Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet.
Fogyasztói szerződés esetén a Fogyasztónak minősülő Felhasználó az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait Felhasználó érvényesíteni már nem tudja.
Nem a Fogyasztóval kötött szerződés esetén Felhasználó az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.
Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést a Felhasználó nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy a hibát Szolgáltató költségére Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja, vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról Felhasználó egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő (2) hónapon belül közölni. A teljesítést (vagyis a kiszállítást, átvételt követő) hat hónapon belül felismert hiba esetén vélelmezni kell, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem a hiba jellegével, vagy a termék természetével összeegyeztethetetlen. Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a Felhasználó részére történő átadást követően keletkezett. Ennek alapján Szolgáltató nem köteles Felhasználó kifogásának helyt adni, ha megfelelően bizonyítja, hogy a hiba oka a termék nem rendeltetésszerű használatának következménye. A teljesítést követő hat hónap elteltével azonban a bizonyítási teher megfordul, vagyis vita esetén Felhasználónak kell bizonyítania, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt.
7.2. Termékszavatosság
Termékszavatossági igényként Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két (2) éven belül érvényesítheti, e határidő elteltével a jogosultságát elveszti. Felhasználó a termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja.
A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Felhasználónak kell bizonyítania. Szolgáltató kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető, vagy a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. Szolgáltatónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a Felhasználó Szolgáltatóval szemben érvényesítheti.
7.3. Szavatossági igény érvényesítése
Jótállás csak tartós használati cikkekre vonatkozik. A szavatossági igény leértékelt áru esetén is érvényesíthető, ilyenkor is lehet minőségi kifogással élni, amennyiben Szolgáltató nem jelölte meg a leértékelés okát. A szavatossági igényeit Felhasználó jelen ÁSZF 2. pontjában megjelölt elérhetőségeken érvényesítheti.
- Jogérvényesítési lehetőségek
8.1. Panaszügyintézés helye, ideje, módja
Felhasználó a termékkel vagy Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait jelen ÁSZF 2. pontjában megjelölt elérhetőségeken terjesztheti elő.
Szolgáltató a szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal orvosolja. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség a panasz jellegéből adódóan, vagy ha Felhasználó a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel – melyet öt évig megőriz a panaszra tett érdemi válaszával együtt. Szolgáltató a jegyzőkönyv egy példányát Felhasználónak átadja, vagy ha ez nem lehetséges, akkor az alább részletezett írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.
Szolgáltató a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén Felhasználónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a jegyzőkönyv másolati példányát. Minden egyéb esetben Szolgáltató az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el. A telefonon, vagy más hírközlési eszköz segítségével rögzített panaszt Szolgáltató egyedi azonosítóval látja el, mely a későbbiekben egyszerűsíti a panasz visszakeresését.
Szolgáltató a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja. Az intézkedés jelen szerződés értelmében a postára adást jelenti. A panasz elutasítása esetén Szolgáltató az elutasítás indokáról tájékoztatja Felhasználót.
8.2. Egyéb jogérvényesítési lehetőségek
Amennyiben a felek között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva Felhasználó számára:
- panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál,
- békéltető testület eljárásának kezdeményezése (Szolgáltató székhelye szerint illetékes Békéltető Testület elérhetőségei: 1016 Budapest, Krisztina krt.99., levelezési cím:1253 Budapest, Pf.10.)
- bírósági eljárás kezdeményezése
- Egyéb
9.1. ÁSZF, árak módosítása
Szolgáltató jelen ÁSZF-et, a Honlapon forgalmazott termékek árait és egyéb feltüntetett árakat nem visszamenőleges hatállyal bármikor módosíthatja, a módosítás a honlapon történő közzétételt követően lép életbe, és csak az életbe lépést követő tranzakciókra érvényes.
9.2. Technikai korlátok
A Honlapon történő vásárlás feltételezi Felhasználó részéről az internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai teljesítményekre, a biztonsági előírásokra és a felmerülő hibákra. Szolgáltatót nem terheli felelősség, ha bármilyen működési hiba észlelhető az internetes hálózatban, ami megakadályozza a honlap működését és a vásárlást.
9.3. Adatvédelmi nyilatkozat és tájékoztató
Szolgáltató adatvédelmi nyilatkozata és tájékoztatója a következő címen érhető el:
http://napfenyhazmuhely.hu/adatvedelmi-nyilatkozat
Jelen ÁSZF hatályba lépésének ideje: 2017. szept. 15.